News & positions

REPORTS / PUBLICATIONS 07 November 2014

AIM-BEUC joint initiative ‘‘Smarter logos, better informed consumers’’ - now available in French


The brochure of the AIM-BEUC joint initiative ”Smarter logos, better informed consumers” has now been translated into French: ”De meilleurs logos pour mieux informer les consommateurs”

AIM, the European Brands Association and BEUC, the European Consumers’ Organisation have engaged in a joint reflection on how to provide consumers with better product information for non-advertising purposes. The interest shown by some French-speaking Members of the European Parliament encouraged us to translate the results of this joint initiative into the language of Molière. Therefore, we are pleased to present ”De meilleurs logos pour mieux informer les consommateurs”.

AIM, l’Association Européenne des Industries de Marque et le BEUC, Bureau Européen des Unions de Consommateurs, ont mené une réflexion commune pour améliorer l’information des consommateurs sur les produits de grande consommation (”De meilleurs logos pour mieux informer les consommateurs”). Cette démarche ne concerne pas la communication publicitaire. L’intérêt d’un certain nombre de parlementaires francophones du Parlement européen nous a incités à traduire les résultats de cette initiative commune dans la langue de Molière.

DOWNLOAD